Què és un blog
Un blog és un lloc web periòdicament actualitzat que recopila cronològicament textos o articles d’un autor o diversos autors, apareix en primer lloc el més recent, on l’autor conserva sempre la llibertat de deixar publicat el que consideri pertinet. El terme blog prové de les paraules web i log, s’utilitza perfectament quan l’autor escriu sobre la seva pròpia vida com si fos un diari, però publicat a internet en línia.
Hi ha quatre elements imprescindibles per l'aprenentatge:
- Pensar
- Escriure
- Participar
- Compartir
- Web 2.0:eina que permet la creació de contingut i compartir-lo.
- Blogosfera: terme que agrupa tots els weblogs i té la funció de regular la qualitat dels continguts.
- Etiquetes: són elements que faciliten l'organització i identificació dels continguts, una manera d'organitzar la informació cada vegada més comuna en entorns virtuals i en la web 2.0.
- Blogroll: és un element molt importat que estableix relacions amb altres blogs, i perquè realment sigui efectiu cal ser molt acurat a l’hora d’elaborar-lo.
Classes de blogs
Classes de blogs
- Blogs de centre: revistes digitals, integren textos informatius, d’opinió, difonen programes educatius.
- Blogs destinats a seminaris i cursos de formació en TIC per al professorat: recurs perquè els assistents tinguin informació a disposició de manera permanent.
- Blogs de professors: comunicar les seves reflexions sobre educació.
- Blog d'aula del professor: la funció és proporcionar als alumnes informació, proposar activitats complementàries, donar instruccions per a tasques diverses, mostrar recursos multimèdia i enllaços a llocs d’interès, mostrar mitjançant recursos multimèdia activitats
realitzades a l’aula.
- Blog de professor-alumnes: professors penjen activitat,els alumnes la realitzen o creen debats...
realitzades a l’aula.
- Blog de professor-alumnes: professors penjen activitat,els alumnes la realitzen o creen debats...
- Blog d'aula de l'alumne: els blogs creats i administrats individualment pels alumnes.
Tota aquesta informació ha sigut extreta de: BALAGUÉ, F.; ZAYAS, F. Usos educatius dels blogs. recursos, orientacions i experiències per a docents. Barcelona: editorial UOC, 2010.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada